فرودگاه جديد استانبول | Istanbul Yeni Havalimani

سفر و گردشگري و جاذبه هاي طبيعت

فرودگاه جديد استانبول | Istanbul Yeni Havalimani

 

فرودگاه جديد استانبول | Istanbul Yeni Havalimani

از ميان بسياري از جاذبه هاي توريستي كشور تركيه، فرودگاه جديد استانبول مدتي است كه توجهات بسياري از افراد را حتي در كشور هاي ديگر به خود جلب كرده است، اين فرودگاه امروزه يكي از بزرگ ترين و پيشرفته ترين فرودگاه ها در سطح جهان است و پس از اتمام تمامي فازهاي آن تبديل به بزرگترين فرودگاه دنيا خواهد شد.

فرودگاه جديد استانبول داراي مساحتي بالغ بر حدود ٧۶ ميليون و ۵٠٠ هزار متر مربع است كه براي ساخت آن مبلغ ١٢ ميليارد دلار اعتبار در نظر گرفته شده بوده است. فاز اول فرودگاه راه اندازي شده است و فازهاي دوم الي چهارم فرودگاه در دست ساخت هستند كه براي تكميل آن به مدت زمان زيادي نياز دارد، كه البته تخمين حدودي آن تا سال ٢٠٢٧ مي باشد.

پوشش گسترده فرودگاه جديد استانبول

فاز اوليه و افتتاح شده فرودگاه جديد استانبول شامل سه باند مي باشد و ظرفيت جا به جايي حدود ۹۰ ميليون مسافر را دارد كه البته اين سه باند در نهايت به شش باند افزايش پيدا ميكند و در نتيجه ظرفيت جا به جايي تا سقف سالانه ٢٠٠ ميليون مسافر افزايش خواهد يافت.

فرودگاه جديد استانبول، ۳۵۰ مقصد را در تمامي جهان براي جا به جايي مسافران پوشش مي دهد و حدود ۱۰۰ ايرلاين از اين فرودگاه خدمات دريافت ميكنند.

 

از ويژگي ها و امكانات بسيار خوب اين فرودگاه ميتوان به تاكسي ها، ساختمان زيبا و عظيم ترمينال، برج كنترل لاله شكل ، سيستم هاي ارتباطي بسيار قوي و مجهز، معماري خاص كل فرودگاه اشاره كرد. فرودگاه جديد استانبول داراي هتلي با ۴۵۱ اتاق ميباشد كه به نوبه خود بسيار عالي ميباشد.  هتل جديد يوتل در فرودگاه جديد استانبول امكاناتي مثل باشگاه ٢۴ ساعته، رستوران و بار و امكانات سالن ملاقات و همايش را به رخ ميكشد.

 

 

حمل و نقل عمومي

شما ميتوانيد براي دسترسي به فرودگاه جديد استانبول از وسايل حمل و نقل عمومي نيز استفاده كنيد، ازجمله: هاوايست (Havaist)، استانبول سياحت (Istanbul Seyahat) و IETT كه ميتوان گفت تمامي مسافران از اين سه راه براي رفتن به فرودگاه استفاده مي كنند.

لازم به ذكر است كه فرودگاه جديد استانبول مترو ندارد و در فاز هاي آينده احتمالأ مترو مخصوصي براي اين مسير در اين فرودگاه افتتاح مي شود.

همچنين شما ميتوانيد براي دريافت اطلاعات پروازي فرودگاه جديد استانبول به آدرس igairport.com مراجعه كنيد.

جمع بندي

فرودگاه جديد استانبول در بيرون شهر استانبول در منطقه اي به نام آرناوت كوي Arnavutkoy قرار دارد .

قبل از افتتاح فرودگاه جديد استانبول تمامي پرواز ها در فرودگاه آتاتورك به زمين مي نشستن و با راه اندازي فرودگاه جديد اسم رسمي اين فرودگاه ، فرودگاه استانبول و يا Istanbul Yeni Havalimani نام گرفت. همچنين قبل از راه اندازي اين فرودگاه كد ياتا IST متعلق به فرودگاه بين المللي آتاترك بوده ولي با افتتاح فرودگاه جديد استانبول كد فرودگاهي آتاتورك به اين فرودگاه اختصاص يافت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.