هاستل يا هتل بگيرم

سفر و گردشگري و جاذبه هاي طبيعت

هاستل يا هتل بگيرم

 

هاستل يا هتل بگيرم براي سفر , هاستل چيست , فرق هاستل با هتل

هاستل چيست و چه تفاوتي با هتل دارد؟

 

هاستل | Hostel در بيشتر كشور هاي جهان وجود دارد و در بعضي مناطق به اسم هاي هوستال، بك پكرز يا پانسيون نيز شناخته مي شوند. هاستل چيست: هاستل اقامت گاهي اجاره اي با فضاي گرم و دلنشين مي باشد كه در آن محيط تخت هايي وجود دارند كه به مسافر اجاره داده مي شود، به طور معمول در هر اتاق يا فظا ۲ الي ۸ تخت يا بيشتر وجود دارند كه مسافر در اصل تخت را اجاره ميكند نه اتاق را و اين يكي از تفاوت هاي هتل با هاستل مي باشد.

هاستل ها داراي سرويس بهداشتي و آشپز خانه مشترك هستند كه تمامي افرادي كه در آنجا اقامت دارد به صورت اشتراكي از سرويس بهداشتي و آشپز خانه استفاده مي كنند. نكته اي كه در اين ميان بايد ذكر كرد اين است كه هاستل با مسافر خانه فرق دارد و اصلا نمي توان هاستل را با مسافر خانه مقايسه نمود.

 

جالبه بدونيد كه ...

اولين هاستل تو دنيا تو سال ۱۹۱۲ ميلادي توسط شخصي به اسم “ريچارد شيرمن” تو آلمان بوجود اومد و از اون به بعد كم كم هاستل تو مسافرت هاي توريستا پر رنگ تر شده. ايده آقاي شيرمن به قدري خوب و خفن بود كه به سرعت تو كل دنيا رونق گرفت و بيشتر از ۸۰ تا كشور تو كل دنيا هاستل را انداختن، يكي از كشورايي كه خيلي قوي داره تو زمينه هاستل فعاليت ميكنه كشور آلمان هست كه يكي از مقصد هاي محبوب مسافرا هست.

اقامت در هاستل ارزان تر از هتل!!!

 
هاستل يا هتل بگيرم براي سفر , هاستل چيست , فرق هاستل با هتل

هاستل يا هتل بگيرم براي سفر , هاستل چيست , فرق هاستل با هتل

يكي ديگر از ويژگي هاي اقامت در هاستل ارزان بودن آن نسبت به هتل مي باشد، مي توان گفت هاستل در تمامي نقاط جهان ارزان تر از هتل مي باشد و براي مسافراني كه علاقه اي به هتل ندارد و يا نميخواهند هزينه سفر آن ها زياد شود مناسب مي باشد. هاستل ها علاوه بر كاهش هزينه اقامت در سفر مزيت ديگري هم دارند كه شما با افرادي از نقاط مختلف جهان رو به رو و آشنا ميشويد و ميتوانيد ارتباطات خوبي را ايجاد كنيد. هاستل اكثرأ اقامت گاه جوانان است و چون توريست هاي جوان دنيا در اين مراكز اقامت مي كنند، شما امكان همسفر شدن با جوانان پر اشتياق را داريد و مي توانيد به جاهاي ديدني و تفريحي با دوستان جديد خود برويد و دسته جمعي لذت ببريد.

امنيت در هاستل

 

هاستل هاي معتبر و ثبت شده داراي اتحاديه بين المللي هستند كه از طريق اين لينك ميتوانيد اين سايت را مشاهده كنيد. هاستل ها هم نيز مانند هتل ها از امنيت خوبي برخوردا هستند ولي به علت استفاده گروهي مسافران از يك اتاق شما مي بايست از وسايل خود مراقبت كنيد. اصولا كساني كه در هاستل اقامت دارند از قشر متوسط هستند. هاستل ها معمولا داراي اتاق هاي جدا هستند، اتاق هايي مخصوص بانوان، اقايان و مختلط كه ميتوان هر كدام را كه بخواهيد انتخاب كنيد.

امكانات و ويژگي هاي هاستل

 

هاستل بر خلاف هتل امكان پخت و پز را به مسافران ميدهد و معمولا در آشپز خانه وسايل آشپزي مانند: فر، اجاق گاز، مايكرويو و … نيز وجود دارد. استفاده از سرويس بهداشتي همانطور كه در بالا اشاره كرديم به صورت اشتراكي هست، البته در بعضي هاستل ها اتاق هاي خصوصي يا Private نيز وجود دارند كه البته در بعضي مواقع با قيمت هتل برابري ميكند.

چطور هاستل پيدا كنم ؟

 
هاستل,هاستل چيست,تفاوت هاستل با هتل,هتل,رزرو هتل,رزرو هاستل,تور,تور هوايي,بليط هواپيما,هتل ارزان,هاستل ارزان,توريست,گردشگري

هاستل يا هتل بگيرم براي سفر , هاستل چيست , فرق هاستل با هتل

سايت هاي مختلفي براي پيداكردن هاستل ها در كشور هاي مختلف وجود دارند كه مي توان تاريخ اقامت و شهر مقصد خود را وارد كنيد و اقامتگاه مورد نظر خود را پيدا كنيد. رزرو بعضي از اين هاستل ها نياز به پرداخت آنلاين با استفاده از ويزاكارت،مستركارت يا پي پال را دارد كه با تحريم هايي كه در ايران وجود دارد امكان رزرو آنلاين وجود ندارد مگر اينكه پرداخت را سايت هاي ديگر ايراني كه پرداخت انجام ميدهند را برايتان انجام بدهند.

برخي از سايت هايي كه رزرو هاستل را انجام ميدهند :

Booking.com

Hostelworld.com

Hihostel.com

Hostels.com

چند نكته قبل از رزرو هاستل

 

حتما قبل از تصميم اينكه هاستل يا هتل بگيريد براي مسافرتتون، به نظرات افرادي كه از آنجا استفاده كردند دقت كنيد و نظرات آن ها را بخوانيد.

به امتياز هاستل ها در هنگام رزرو توجه كنيد، درجه بندي و امتياز از ۱ تا ۱۰ هست كه توصيه ميكنيم هاستل هاي بالاي امتياز ۸ را انتخاب كنيد.

لوكيشن و موقعيت هاستل را به مركز شهر ببينيد و به آن توجه كنيد چون هزينه رفت و آمد در خارج كمي گران تر نسبت به ايران مي باشد پس بنا بر اين هاستل نزديك مركز شهر پيدا كنيد.

حتما توجه داشته باشيد هاستل مورد نظر داراي لاكر باشد كه وسايل خود را در آن نگهداري كنيد.

هاستل يا هتل بگيرم براي سفر , هاستل چيست , فرق هاستل با هتل

هاستل يا هتل بگيرم براي سفر , هاستل چيست , فرق هاستل با هتل

كارت اشتراك ساليانه چيست؟

 

هاستل يا هتل بگيرم با كارت عضويت؟

كارت عضويت در هاستل هايي كه عضو اتحاديه بين المللي هاستل داران باشند يك مزيت به حساب مي آيد و ميتوانيد شما براي دريافت كارت از مسئول هاستل كارت عضويت را تهيه كنيد و براي سفر هاي بعدي از تخفيف برخودار بشويد، اابته اين نكته قابل ذكر است كه هرچه تعداد سفر بيشتري داشته باشيد ميزان تخفيف شما به مراتب بيشتر خواهد شد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.