اتريش كشوري معروف به بهشت

سفر و گردشگري و جاذبه هاي طبيعت

اتريش كشوري معروف به بهشت

اتريش كشوري كه به بهشت معروف است

 
اتريش كشوري كه به بهشت معروف است

در جهان كشورهاي زيادي هستند كه بخاطر طبيعت زيبايشان گردشگران زيادي را جذب خود كرده اند. كشور اتريش يكي از اين كشور هاست كه با داشتن طبيعتي بكر و منحصر به فرد تا به الان انتخاب اول گردشگران و علي الخصوص طبيعت گردان شده است. اين كشور با مساحتي حدود 899.387.8 كيلومتر و جمعيتي بالغ بر 8.822.267 نيز در اروپاي مركزي قرار گرفته است و وين نيز با جمعيت 1.523.000 نفر 20 درصد از كل جمعيت را در بر مي گيرد. كوه هاي مرتفع و با شكوه آلپ، جنگل هاي وسيع و با قدمت و همچنين درياچه هاي شيشه اي چشم نواز كشور بر زيبايي و شهرت كشور اتريش مي افزايد. مردم اين كشور در هر منظقه كه باشند از زندگي شهري مدرن بهره مي برند و فرهنگ و سنت خاص خود را دارند به حدي جالب است كه توجه گردشگران را جلب خود مي كند. بناها و كليسا در اتريش به فراواني يافت مي شود و سبك معماري گوتيك و باروك در ساخت اين كليساها نمايان شده است. در اتريش هنر موسيقي از اهميت بالايي برخوردار است به طوري كه بتهوون آهنگساز معروف الماني زندگي خود را در اتريش گذراند.

 

 

وضعيت آب و هوايي

درياچه هاي متعددي كه در كوهپايه هاي اتريش سرازير است زيبايي اتريش را چندين برابر كرده است. هواي سرد و باد هاي شديد خنك بخاطر مرتفع بودن اين كشور است به همين دليل در همه ي فصل هاي سال بارش برف در اين كشور به چشم مي خورد. از لحاظ آب و هوا كشور شرق كشور اتريش بسيار معتدل تر و بهتر از غرب آن است به طوري كه در تابستان ها گرم و مرطوب و در زمستان نيز بسيار سرد و برفي مي باشد. در غرب نيز سالانه هزاران ليتر بارش دارد. در حالت كلي كشور اتريش در هر فصل آب و هواي مختص خود را دارد و اين چهار فصل در طول سال كامل به چشم مي خورد. در ژانويه هوا به سرد ترين حالت ممكن و در فوريه به گرم ترين حالت ممكن خود مي رسد.

 

 

اتريش در جغرافيا

همانطور كه عرض كرديم پايتخت اتريش وين مي باشد و به طور كلي اين كشور به خاطر داشتن كوهستان هاي مرتفع از موقعيت مناسبي برخوردار است. شمال و جنوب اتريش را كوهستان هاي آلپ فرا گرفته اند كه در واقع حدود 60 درصد مساحت كشور را فرا گرفته است. مسير تجاري دانوبين با غرب و شرق اتريش در ارتباط است. اتريش از سمت غرب با كشور زيباي سوييس، از شرق با كشور مجارستان و از شمال و جنوب به ترتيب به كشورهاي جمهوري چك و اسلووني مرزهاي مرتبط دارد.

 

اقتصاد كشور اتريش

اتريش طبق آماري كه منتشر شد نيز در رتبه چهاردهم كشور هاي ثروتمند جهان بر اساس توليد ناخالص داخلي قرار گرفت. از آنجايي كه اتريش از لحاظ صنعت در جايگاه خوبي قرار دارد بخش عظيمي از ثروت خود را از همين راه كه در واقع توليد ماشين آلات و تجهيزات و لوازم نقليه موتوري اقتصاد خود را كنترل مي نمايد. اتريش صادر كننده كاغذ و مقوا به كشورهاي ديگر هم مي باشد. بايد بدانيد كيفيت ساخت آنها به دليل استفاده از مواد اوليه مناسب بسيار بسيار عالي است و طرفداران زيادي دارند. مردم يورو داراي واحد پول با نام اختصاصي از سال 1999 يورو مي باشد و از طرفي مي توانيد در اتريش تمام قطعاتي كه در كشورهاي ديگر توليد مي شود را پيدا كنيد. برخي تصميم به مهاجرت و زندگي در اتريش مي گيرند اما از هزينه هاي آنجا هراسانند. بايد بدانيد كه هزينه زندگي در اتريش نسبت به كشور هاي ديگر پايين است. زندگي در روستا و يا شهر بسيار متفاوت از يكديگرند به طوري كه در شهر هزينه بالاتر مي رود كه اين مسئله اي واضخ مي باشد. اما اگر در وين قصد زندگي داشته باشيد بايد بدانيد هزينه هاي پاييني ندارد و بايد حتما شغلي با در آمد مناسب داشته باشيد. كشور اتريش همچنين مناسب ترين انتخاب براي تحصيل دانشجويان به شمار مي رود به طوري كه بسياري از دانشجويان و حتي دانش آموزان ايراني تبار به اين كشور به جهت تحصيل و رقم زدن آينده اي روشن تر به آن كشور مهاجرت كرده اند.

 

 

جاهاي ديدني اتريش براي توريست ها

از جمله مكان هاي مناسب و ديدني كه هر كدام زيبايي و شكوه خاص خود و قدمت قابل توجهي دارد  به قصر شنبرون، قصر بلودر، كليساي سنت استفان، قصر پادشاهي هوفبرگ، خانه اپراي ملي وين، بناي يادبود موزارت، ساختمان پارلمان اتريش، موزه تاريخ طبيعي و قصر ميرابل در سالزبورگ، كليساي جامع سالزبورگ، قصر امبراس در اينسبورك، قصر اگنبرگ در گراتس، عمارت شهر در گراتس، قلعه و برج ساعت بر فراز كوه در گراتس مي توان اشاره كرد. به جرات مي توان گفت هيچ كشور زيبا تر از اتريش در سفرهاي خود پيدا نمي كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.