10 ديدني كه بايد در سفر به پراگ ببينيد

سفر و گردشگري و جاذبه هاي طبيعت

10 ديدني كه بايد در سفر به پراگ ببينيد

10 ديدني كه بايد در سفر به پراگ ببينيد

پراگ، با نقش گنبدهاي طلايي كليساها بر روي رودخانه‌ي ولتاوا، يكي از زيباترين شهرهاي دنياست. پراگ ده منطقه دارد.منطقه‌ي يك، قديمي‌ترين بخش شهر است وشهر قديم ناميده مي‌شود. ديدني‌ترين بخش پراگ هم همين منطقه است. اولين مقصد هر مسافري در پراگ، قلعه‌ي پراگ است؛ بزرگترين قلعه‌ي باستاني دنيا در مرتفع‌ترين بخش شهر كه در داستان‌هاي نويسنده‌ مشهور اهل پراگ، فرانتس كافكا هم ريشه دارد.
درست در وسط قلعه، مهمترين كليساي تاريخي كشور چك واقع شده؛ كليساي سنت ويتوس. كاخ سلطنتي در مجموعه‌ي قلعه، با سبك گوتيك چشم‌گيرش و كليساي جامع سنت جورج با رنگ‌هاي متنوع و بي‌بديل‌اش، در همين مجموعه قرار دارد. اما اگر به ادبيات علاقه داريد، بدون شك ديدني‌ترين بخش قلعه ساختماني است كه فرانتس كافكا مدتي در آن زندگي ‌كرده. باغ سلطنتي، برج تاريخي دالي‌بركا، نمايشگاه عكس و... از ديگر ديدني‌هاي قلعه‌ي پراگ‌اند و در كنار آن‌ها، تماشاي مراسم تعويض گارد قلعه، گوش دادن به صداي ناقوس كليسا، بالا رفتن از برج بزرگ كليساي سنت جورجو تماشاي شهر از بالاي آن، عكاسي و پياده‌روي در محوطه‌ي قلعه، روزي به‌ ياد ماندني را براي شما مي‌سازند.

 

جاذبه های گردشگری پراگ

۱- کاخ شهرداری (Municipal House)

کاخ شهرداری، عمارتی بزرگ با تزئینات هنری بسیار زیبا می باشد که در مجاورت برج باروت (Powder Tower) و کاخ پکوفیسکی (Pachovsky Palace)، در قسمت قدیمی شهر واقع شده است. پادشاهان بوهمیایی چک برای حاکمیت و کنترل نواحی شهر از این عمارت هنری کلاسیک، استفاده می کردند. درون کاخ شهرداری مجسمه هایی از معروف ترین هنرمندان قرون گذشته به چشم می خورد. این عمارت به دروازه شهر باستانی پراگ متصل می شود.

غذاهای معروف پراگ

۱- سیویچکوا نا اسمتیه (Svíčková na smetaně)

این غذا را می‌توان غذای ملی و محبوب چک معرفی کرد. گوشت راسته گوسفند را با سبزیجاتی چون هویج، پیاز یا ریشه کرفس، به همراه فلفل سیاه، فلفل فرنگی، برگ‌های خوش‌بو و زعتر (از خانواده آویشنیان) و خامه آشپزی میشوند. این غذا معمولا با دامپلینگ سرو می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.